ProjectontwikkelaarProjectontwikkelaar Nieuwhof

De faalkosten halveren en nieuwe projecten aannemen? Projectontwikkelaar Nieuwhof deed het

Projectontwikkelaar Nieuwhof groeide de laatste jaren ontzettend hard. Fijn natuurlijk, maar soms ook lastig. Het vroeg om een nieuwe aanpak wat betreft de bedrijfsvoering. Herman Nieuwhof zocht naar een app die hem daarmee kon helpen en kwam zo bij Homigo terecht.

“De grootste problemen die wij hadden waren in de communicatie. Niet alleen met de klant, maar ook met de jongens. Er ging vaak iets mis en sommige afspraken werden niet onthouden. We zagen dat we daar nog een grote slag in konden slaan. Zodra we Homigo in gebruik namen verminderden onze faalkosten.

Het was een grote winst om geen discussies achteraf met de klant te hebben, maar ook dat de jongens alles konden nalezen in de app. Zo hoefde ik zelf niet 100 vragen per dag te beantwoorden en hield ik ruimte over om ons bedrijf te uitbreiden. Ik heb extra personeel in dienst kunnen nemen en doordat ik professioneler ben gaan werken kon ik ook meer projecten aannemen. Hierdoor maak ik nu meer omzet en winst!”

Ouderwetse manier

Lang ging alles best goed op de ouderwetse manier. Veel communicatie verliep via papieren documenten. Maar naarmate Nieuwhof groeide, werd steeds duidelijker dat het zo niet langer kon.

Het kwam regelmatig voor dat de spullen niet klaarstonden of dat mijn jongens veel tijd kwijt waren om op zoek te gaan naar de juiste contactpersoon of bijvoorbeeld de stroomaansluiting.

“Soms waren de jongens wel drie uur niet productief, omdat ze niet de juiste informatie hadden. Dat gaat om hele grote bedragen. Daar komt nog bij dat we heel veel via WhatsApp communiceerden, en continu aan het zoeken waren naar: welke afspraak hadden we gemaakt, wanneer, wie had dat gestuurd, etc.?” We hadden wel honderd losse lijstjes op verschillende plekken en eigenlijk was iedereen volledig afhankelijk van wat er in mijn hoofd zat. Ik voelde daarom ook veel druk op mij staan.

Minder faalkosten en meer tijd

Op kantoor hadden we ook meer rust en overzicht door Homigo. We houden tijd over, omdat we minder telefoontjes krijgen en beter georganiseerd zijn. Alles staat georganiseerd in Homigo en iedereen weet waar ze aan toe zijn. Als ze dat niet weten, dan kijken ze zelf even in de app.

We plannen iedereen in en, geven eventuele wijzigingen door in de chatfunctie en zo is iedereen altijd op de hoogte.

Meer weten? Vraag hier een gratis demo aan.

Boek een gratis demo en we laten je zien hoe Homigo jou kan helpen bij jouw werkzaamheden.

App screenshot