Een tevreden klant is goud waard.
Jessica van Horssen

Jessica van Horssen

Een tevreden klant is goud waard.

Ben je net bezig, komt de klant zich er even lekker mee bemoeien. Ze hebben namelijk wel het één en ander gelezen over constructies wijzigen en delen dit graag met je. Je denkt misschien: ‘als je het zo goed weet, doe het lekker zelf’. Maar je wilt natuurlijk dat de klant tevreden is. Een tevreden klant komt namelijk terug. En dat is uiteindelijk ook waar je het voor doet. Toch?

Hoe zorg je er dus voor dat jouw klant tevreden is en blijft?

1. Blijf praten

Vertel precies hoe, wat en wanneer je iets gaat doen. Wat voor jou een simpele klus is kan voor de klant ingrijpend zijn. De klant moet er straks gaan wonen. Bedenk dat wat voor jou heel normaal is, is voor je klant (vaak) nieuw. Dus neem de klant mee door het proces van de verbouwing of gehele bouw van hun woning.

2. Planning en communicatie

Leg de planning vast in Homigo en neem hier de tijd voor om deze rustig door te nemen. Op die manier leer je elkaar ook beter kennen en dat is goed voor de werkrelatie. Bespreek aan het begin hoe jij de planning voor je ziet. Vertel daarnaast ook van welke factoren jij afhankelijk bent om de klus volgens afspraak te klaren, zodat wanneer er iets misgaat, zij meer begrip kunnen opbrengen.

3. Foto’s

Laat beeldmateriaal zien van wat je al gedaan hebt. Daarmee kan je de gestreste klant kalmeren en vertrouwen winnen. Dan weten ze immers voor welke kwaliteit je staat Homerun leent zich hier natuurlijk uitstekend voor, doordat het automatisch alle foto's per project opslaat.

4. Vragen

Het kost ontzettend veel tijd om allerlei vragen van klanten te beantwoorden. Wist je dat je dit eenvoudig kunt voorkomen door alles van tevoren duidelijk vast te leggen? Zo is voor beide partijen helder wat er gebeuren moet en ontstaan er geen discussies. Je kan natuurlijk ook chatten met de klant in Homigo.

5. Als het duurder wordt

Meld direct wanneer de kosten oplopen, omdat die vloerbalken toch vervangen moeten worden, of er een constructeur even mee moet kijken. Speel open kaart en vraag de klant of ze dat financieel redden. Zo niet, zeg dat je (natuurlijk) bereid bent om mee te denken.

Klanten, jezelf en je werknemers tevreden houden? Niet alleen je klant is belangrijk, jij ook. In de meest ideale situatie is iedereen tevreden. Hiermee kan de Homigo app je een handje helpen.

In de alles- in 1 app staan de tekeningen, planning en afspraken berekeningen op één plek. Dit komt professioneler over dan kladjes, appen en bellen. Daarnaast voorkom je onduidelijkheden en discussie.